Praktické informace

PLAVBY S DELEGÁTEM

Pokud je některý termín plavby vypsán s delegátem, znamená to, že při naplnění minimálního počtu účastníků bude na palubě lodi přítomen delegát. Funkce delegáta na plavbě spočívá především v technickém a jazykovém zázemí pro klienty. Delegát si s Vámi dá každý den hromadnou schůzku, kde navrhne program pro příští zastávku (v  ceně zájezdu), poradí v praktických ohledech pobytu na lodi, bude Vám nápomocen při vyřizování případných požadavků, poradí, jak se pohybovat v přístavech, do nichž se plavíte a co navštívit, nebudete-li se účastnit programu se skupinou. Mimo to bude po celý den dostupný na telefonu pro případ, že se vyskytnou urgentní záležitosti. Vzhledem k tomu, že ve většině přístavů je k dispozici několik fakultativních výletů (některé týdenní plavby nabízí více než 150 fakultativních aktivit), nezastává delegát na lodi funkci průvodce pro fakultativní výlety a aktivity, neboť by nebylo možné vyhovět všem požadavkům. Nenaplní-li se zájezd dostatečně, budete v případě, že jste na termín přihlášeni, o této skutečnosti informováni a cestovní kancelář se s Vámi dohodne na dalším postupu.

PŘED NALODĚNÍM

Jaké si zabalit oblečení

Pro běžný život na palubě a výlety na pevninu jsou vhodné sportovní či jiné pohodlné oděvy a obuv. Plánujete-li využívat posilovnu, přibalte si také přiměřené oblečení a hlavně zvláštní pár sportovních bot pouze pro posilovnu. Během plavby však také budete mít možnost zúčastnit se nejrůznějších společenských událostí. Pro běžné večeře v hlavní restauraci platí pravidlo, že dospělí by neměli nosit džíny a trika. Pánům doporučujeme kalhoty, košili a případně i sako, dámám šaty, kostým nebo společenské kalhoty a blůzu. Pro každou plavbu jsou také plánované galavečery, na nichž je vyžadován společenský oděv. U pánů se očekává tmavý oblek a kravata, dámy mohou oslnit ve večerních šatech. Kdo si na formální večerní zábavu nepotrpí, nemusí se těchto aktivit účastnit. Večeře se souběžně podávají také v jiných restauracích, kde je hlavním pravidlem pohodlí hosta. Doporučení k nadcházejícímu večeru naleznete také v lodních novinách, které Vám vždy večer (vydání pro následující den) doručí do kajuty. Co se týká obuvi, doporučujeme především obuv s nízkými podpatky, pohybujete-li se na venkovních palubách.

Ručníky

Ubytování na lodích se řídí stejnými standardy jako ubytování v hotelech. Na všech kajutách jsou hostům k dispozici ručníky. Dostatek ručníků je také k dispozici ve wellness části lodi, u bazénů a v posilovně.

Doprava do přístavu

Vlastní doprava

Pokud cestujete vlastním automobilem do přístavu, vyžádejte si při podpisu smlouvy rezervaci místa na hlídaném parkovišti přímo v přístavu. Cena parkovného je od 45-90 EUR/týden. Pro rezervaci je nutné nahlásit SPZ, druh a barvu vozidla. Máte-li parkovací místo zajištěno, prokážete se při příjezdu do přístavu lodním lístkem a budete následovat instrukce personálu. Pro placení parkovného je třeba drobnější hotovost.

Letecká doprava

U plaveb, s nimiž jste u nás zakoupili také letenky zajistíme na požádání transfery. Transfery, které u jednotlivých plaveb cestovní kancelář nabízí, jsou jen navrženou možností přepravy mezi letištěm, hotelem a přístavem. Podle logistických dispozic destinace se může jednat o hromadné transfery (především Evropa, některé plavby po Asii, Karibiku a jiné plavby), privátní transfery, či kombinaci obojího. Nejedná se o povinný příplatek k plavbě. Klienti si mohou zajistit transfery individuálně nebo využít taxislužeb.

Hotely v přístavu

Ve všech evropských i světových přístavech Vám můžeme zajistit jednorázové ubytování před plavbou i po ní. Budete-li si chtít dovolenou prodloužit, zajistíme Vám ubytování na libovolný počet nocí. V některých destinacích (především mimo Evropu) Vám můžeme zajistit také kompletní poznávací balíčky s ubytováním na trase a pronájmem automobilu.

Zavazadla

Vzhledem k tomu, že plavbě na lodi často předchází let na místo nástupu, doporučujeme řídit se při balení zavazadel předpisy letecké dopravy, které jsou ostatně velmi podobné předpisům lodním. Spolu s lodními lístky obdržíte také lodní přívěsky na kufry (Luggage Tags), které si těsně před naloděním na Vaše kufry připevníte. V některých případech tyto přívěsky obdržíte až na lodním terminálu, při odbavení na plavbu. Při nalodění Vám budou Vaše zavazadla službou odebrána a dopravena do Vaší kajuty. Za poškození či ztrátu zavazadel, či jejich obsahu ručí na základě mezinárodních dohod lodní společnost. Toto ručení je však omezeno podobným způsobem, jako je tomu u leteckých společností. Doporuču jeme proto mít cennosti, drahá zařízení, léky, doklady, peníze a jiné nepostradatelné předměty zabalené v příručním zavazadle. Pro příruční zavazadla platí, že je zakázáno na loď přinášet potraviny a nápoje jakéhokoli druhu. Nápoje mohou být v omezené míře přineseny v hlavním zavazadle (max. 0,7 l). Lodní společnosti si však vyhrazují právo na kontrolu všech zavazadel a případné vyjmutí nežádoucích předmětů či substancí. Absolutní zákaz donášení potravin a nápojů jakéhokoli druhu platí při návratu na loď při zastávkách během plavby. Potraviny a nápoje, které zakoupíte mimo loď, budou zabaveny. Některé společnosti, (např. Costa), Vám v přístavech zakoupený alkohol i jiné nápoje uskladní a vydá při vylodění.

Cestovní pasy, vízové a vstupní formality

U všech plaveb bez výjimky, tedy i u plaveb po zemích EU se musí účastníci plavby před naloděním prokázat cestovním pasem platným minimálně ještě 6 měsíců po předpokládaném návratu plavby. Nelze cestovat na občanský průkaz! Toto pravidlo platí také pro děti všeho věku. Pouze na plavbách po Evropě mohou být děti do 5 let napsány v pase rodičů. Všechny úřední předpisy a požadavky, kterým je nutné vyhovět pro návštěvu zemí, v nichž má konkrétní plavba plánované zastávky, jsou výhradně věcí klienta a je nutné mít veškerá víza a dokumenty vyřízené a připravené před nastoupením plavby. cestovní kancelář Vám bude při vyřizování těchto formalit na Vaše přání nápomocná. Pro plavby zahrnující jakýkoli vstup na území USA je nutné elektronické vstupní povolení (tzv. ESTA), případně vízum do USA. Podmínkou získání elektronického vstupního povolení je biometrický pas. Veškeré informace najdete na stránkách www.amerika.cz. Pro plavby zahrnující jakýkoli vstup na území Ruské federace je rovněž nutné vízum. Vzhledem k procesním pravidlům nastaveným ruskými úřady je vízum zahrnuto v ceně fakultativních výletů. Pokud plánujete v ruských přístavech opustit loď, musíte si koupit fakultativní výlet, jinak nebudete vpuštěni na pevninu.

Nápoje zakoupené na pevnině nebo v obchodech na palubě lodi

Kupujete-li nápoje na pevnině – i během zastávek na trase plavby – mějte na paměti, že alkoholické nápoje (a v některých případech také nealkoholické nápoje), není dovoleno přinášet s sebou na loď. Při návratu z výletu v místě zastávky Vám nápoje zakoupené mimo loď mohou být bez náhrady zabaveny. Nápoje zakoupené na palubě lodi (zejména alkoholické) Vám budou uskladněny a vydány až při vylodění. Konzumace takto zakoupených nápojů během plavby není možná.

NA PALUBĚ

Ubytování

Ačkoli se jednotlivé kategorie kajut liší, ve všech kajutách Vás čeká jednotný standard: postel, WC a sprcha, šatník, TV/Satelit, telefon. Na některých lodích je za poplatek možné připojení k internetu přímo z kajuty (počítače v kajutách nejsou). O Vaši pohodu se během plavby stará Váš kajutový steward. Ubytování je možné v následujících kategoriích: vnitřní kajuty: kajuty s výše uvedeným vybavením, bez okna; vnější kajuty: kajuty s výše uvedeným vybavením, s oknem; vnější kajuty s balkonem: kajuty s výše uvedeným vybavením, s balkonem; suity: kajuty s výše uvedeným vybavením, které jsou často velkoryseji zařízeny (např. vana v koupelně), jedná se o rozlehlejší apartmány, většinou s balkonem či rozlehlou terasou (některé mohou být dokonce patrové). Rozloha kajut se pohybuje v rozmezí 13 – 15 m2 (někdy až 20 m2) u standardních vnitřních a vnějších kajut, u standardních vnějších kajut s balkonem 15 – 18 m2 (balkony 4 – 7 m2). Rozměry suit 25 – 408 m2 + balkon/terasa. (Vzhledem k tomu, že cestovní kancelář nabízí širokou škálu plaveb od několika společností, považujte tyto údaje za orientační hodnoty. Kajuty na plavbách do polárních oblastí nejsou zahrnuty.)

UBYTOVÁNÍ DĚTÍ ZDARMA (děti 2 – 11 let včetně)/UBYTOVÁNÍ DĚTÍ ZA PŘÍSTAVNÍ POPLATKY (děti 2 – 17 let včetně) je možné při obsazenosti kajuty nejméně 2 dospělými. Děti jsou ubytovány na přistýlkách (rozkládací sofa či palandy). Vaše lůžka ke spaní připravuje lodní personál během večeře. Ráno, zatímco snídáte, uvede lodní personál kajutu opět do původního stavu. Lze také využít možnosti propojených kajut, které nabízí soukromí a větší pohodlí pro všechny členy Vaší rodiny, zároveň však umožňují celé rodině zůstat pohromadě. Kajuty s přistýlkami a rodinné (propojené) kajuty rezervujte s dostatečným předstihem, neboť je jejich kapacita omezena a bývají velmi rychle vyprodány.

Oblečení

Pro běžný život na palubě a výlety na pevninu jsou vhodné sportovní či jiné pohodlné oděvy a obuv. Během plavby však také budete mít možnost zúčastnit se nejrůznějších společenských událostí. Pro běžné večeře v hlavní restauraci platí pravidlo, že dospělí by neměli nosit džíny a trika. Pánům doporučujeme kalhoty, košili a případně sako, dámám šaty, kostým nebo společenské kalhoty a blůzu. Pro každou plavbu jsou také plánované galavečery, na nichž je vyžadován společenský oděv. U pánů se očekává tmavý oblek a kravata, dámy mohou oslnit ve večerních šatech. (Tato pravidla nejsou vždy dodržována naprosto striktně. Chcete-li se však účastnit galavečerů a dalších společenských akcí, je alespoň základní společenský oděv nezbytnou součástí Vašeho plavebního šatníku. Za tento základ je na lodích obecně považováno a/ pánové: kalhoty, ne však džíny, košile a sako b/ dámy: společenské kalhoty/sukně, blůza.) Kdo si na formální večerní zábavu nepotrpí, nemusí se těchto aktivit účastnit. Večeře se souběžně podávají také v jiných restauracích, kde je hlavním pravidlem pohodlí hosta. Výjimku v tomto ohledu tvoří společnost Norwegian Cruise Line a plavby expedičního charakteru. Na těchto lodích platí pravidlo pohodlného oblékání pro všechny restaurace. Vždy je však jedna z restaurací vyhrazena také hostům, kteří si elegantní společenské oděvy a s nimi spojenou atmosféru chtějí užívat při každé příležitosti.

Obecný rozpis večerů pro plavby

3, 4 denní plavby: 1 společenský večer, 2/3 neformální večery
7 denní plavby: 2 společenské večery, 1 formální večer, ostatní večery jsou neformální
10, 11, 12 denní plavby: 3 společenské večery, 3 formální večery, ostatní večery jsou neformální
14 a 15 denní plavby: 3 společenské večery, 4 formální večery, ostatní večery jsou neformální

Komunikace na lodi

Pokud se účastníte plavby individuálně, vězte, že pro využití všech zařízení na lodi a vychutnání si pohodové dovolené není nezbytně nutná znalost žádného jazyka. Základním principem života na lodi je pohodlí. Orientace i veškeré další aspekty pobytu na lodi jsou velmi intuitivní a snadné. Případné složitější situace vždy vyřeší úsměv, klidné vystupování a názorná gesta. Klientela na plavbách je mezinárodní a potkat můžete cestovatele z celého světa. Stejně je to i s posádkou lodi, kterou tvoří personál z Evropy, Ameriky, ale i z exotických zemí. Ať už se plavíte na jakékoli lodi, základním dorozumívacím jazykem je angličtina. Na všech lodích se mimo angličtinu domluvíte také italsky, francouzsky, německy a španělsky. V těchto jazycích jsou psány lodní programy, bezpečnostní předpisy, směrnice a probíhají v nich hlášení.

Program plaveb

Itinerář plaveb a časový rozpis zastávek naleznete v katalogu u popisu jednotlivých plaveb. Konkrétní denní program a informace o průvodech, událostech, večírcích, tematických večerech v restauracích a barech a speciálních akcích na lodi dostanete každý večer do své kajuty prostřednictvím palubních novin. Lodní společnosti si vyhrazují právo kdykoli změnit trasu, případně plavbu zrušit. Důvodem takového kroku mohou být povětrnostní či bezpečnostní podmínky, aktuální politická situace nebo jiné neočekávané události spadající do kategorie vis maior. Pokud se loď nachází na moři, má absolutní právo rozhodování kapitán daného plavidla. cestovní kancelář nemá na tyto změny žádný vliv a proto za ně nepřebírá odpovědnost. V těchto případech nevzniká klientům nárok na odškodnění za plavbu nebo její části.

Zdravotní péče

Na lodích jsou velmi dobře vybavené ošetřovny a lékař, na kterého se v případě potřeby můžete obrátit. Specializované zákroky a procedury však na lodi provádět nelze. Těhotné ženy by se před cestou měly vždy poradit se svým lékařem. Před rezervací plavby vždy také konzultujte s pracovníkem cestovní kanceláře, jaká pravidla daná lodní společnost pro těhotné ženy uplatňuje. Obecně platí, že ženám po 23. týdnu těhotenství není dovoleno účastnit se plaveb.

Mořská nemoc

Trasy a termíny plaveb jsou plánovány tak, aby moře bylo v danou sezonu co nejklidnější a pravděpodobnost rozbouřených vod co nejmenší. Všechny velké lodě jsou navíc vybaveny stabilizačními systémy, které minimalizují vliv neklidné hladiny na pobyt na lodi, aby jste se i při nepřízni počasí cítili pohodlně.

Pravidla pro děti a mládež

Minimální věk pro účast na plavbě je 6 měsíců pro kratší plavby (do 7 nocí) a 12 měsíců pro delší plavby. Minimální věk pro samostatné cestování mládeže je dle destinace 18 let (Evropa, Asie) až 21 let (Karibik, Amerika). Toto jsou také věkové hranice pro samostatné kajuty pro děti a mládež., pokud kajuta není vedle kajuty rodičů, případně pokud se nejedná o propojené kajuty. Stejná věková omezení platí pro konzumaci alkoholu.

Nákupy na lodi

Na lodích jsou otevřeny obchody s nejrůznějším sortimentem od šperků, hodinek, přes oblečení a módní doplňky, parfémy až po běžné potřeby i suvenýry. Pokud se loď nachází v mezinárodních vodách, jsou nákupy bez cla a daní, tedy duty free. Při nákupech jak na lodi, tak na pevnině však mějte vždy na paměti celní předpisy Vaší vlasti i zemí, v nichž se vyloďujete.

Peníze a placení na lodi

Na lodi až na výjimky (například nákupy v obchodech, hrací žetony v kasinu) peníze nepotřebujete. S nástupem na loď obdržíte plastovou plavební kartu, která mimo jiné funguje jako klíč k Vaší kajutě. Zároveň Vám bude otevřen účet. Prostřednictvím plavební karty Vám na něm bude účtována útrata za služby nezahrnuté v ceně plavby. Poslední večer plavby Váš účet vyrovnáte na recepci. Při nástupu si pro krytí Vašeho účtu lodní personál zaregistruje Vaši platební kartu. Tato karta by měla být embosovaná (= údaje vyražené na kartě vystupují nad její povrch). Účet lze také krýt zálohou složenou v hotovosti při nástupu. Jednodušší způsob krytí a vyrovnání účtu je ovšem platební karta. Palubní měnou je americký dolar a euro. Záleží především na vybrané destinaci. Platby jsou nicméně možné v naprosté většině případů v obou měnách. Některé lodě nabízejí také směnu na jednotlivé lokální měny. Peníze lze samozřejmě vyměnit na pevnině.

Servisní poplatek (tzv. povinné spropitné)

Na plavbách je zvykem, že každý člen posádky je odměňován platem, jehož nedílnou součástí je spropitné. Základní mzda personálu je velmi nízká a personál je proto na spropitném závislý. Aby bylo zamezeno nepohodlnému předávání obálek několika osobám, což byla na plavbách dříve běžná praxe, zavedl se jednotný systém spropitného, které se spravedlivě rozdělí mezi personál lodě. Tato částka je automaticky přičtena k Vašemu účtu a hradíte ji při závěrečném vyúčtování. Dále se na některých lodích připočítává automaticky 15 % spropitného ke každé objednávce nápojů v barech. Máte-li servisní poplatek zaplacen již předem (v takovém případě je uveden i v cestovní smlouvě), spropitné již dávat nemusíte. Je dobrým zvykem, pokud Vás navíc služby některého konkrétního člena posádky mimořádně uspokojily, osobně jeho služby ocenit individuální odměnou, které si všichni členové posádky velmi cení.

Výše servisních poplatků dle společností:

MSC Cruises
Costa Cruises
Celebrity Cruises
Royal Caribbean
všechny osoby 9 EUR/osoba/den
Norwegian Cruise Line
osoby starší 3 let
Kategorie Vnitřní kajuty až Mini Suite: 12,95 USD/osoba/den
Kategorie Suite: 14,95 USD/osoba/den

Spojení s pevninou

Pro kontakt s domovem nebo kanceláří můžete využít pevných telefonních linek na lodi (za poplatek) nebo internetového centra (za poplatek). Za předpokladu, že si s sebou vezmete svůj počítač, je připojení k internetu na některých lodích možné přímo z kajuty nebo prostřednictvím technologie bezdrátového připojení WI-FI (za poplatek). Pokud se loď pohybuje v dosahu sítí mobilních operátorů, bude Vám fungovat i Váš mobil. Zkontrolujte si před plavbou, zda Váš přístroj podporuje frekvence používané v navštívených oblastech místními operátory. Na některých plavbách (Evropa, Asie) je také k dispozici trvalý mobilní signál, přes lodní přijímač (za poplatek).

Elektrické napětí

Na všech lodích (kromě menších jachet) je napětí 110/220 V. Pokud s sebou máte přístroj, pro jehož provoz je nutný adaptér, je možné si jej zapůjčit na recepci.

Prádelna, čistírna, žehlení

Na lodích jsou za poplatek k dispozici služby, které se postarají o to, aby Vaše šaty byly na každou příležitost v perfektním stavu. Na některých lodích je dokonce možné si za poplatek vypůjčit oblek.

Kuřáci

Na všech lodích se nacházejí vyhrazené prostory pro kuřáky.

PŘI VYLODĚNÍ

Vylodění a zavazadla

Informace o přesných časech vylodění Vám sdělí personál lodi a jsou vždy také uvedeny v lodních novinách. Vylodění probíhá dle lodní společností určeného pořadí. Máte-li zvláštní požadavky, sdělte je prosím s dostatečným předstihem personálu. Hlavní zavazadlo prosím poslední večer před koncem plavby sbalte a postavte je před Vaši kajutu (neplatí na menších lodích). Lodní personál je za Vás snese do přístavního terminálu, kde si zavazadlo po opuštění lodi vyzvednete. Věci, které budete v den vylodění nezbytně potřebovat (pasy, peníze, léky, hygienické potřeby) doporučujeme sbalit do příručního zavazadla.

Život na lodi

UBYTOVÁNÍ

Ačkoli se jednotlivé kategorie kajut liší, ve všech kajutách Vás čeká jednotný standard: postel, WC a sprcha, šatník, TV/Satelit, telefon. Na některých lodích je za poplatek možné připojení k internetu přímo z kajuty (počítače v kajutách nejsou). O Vaši pohodu se během plavby stará Váš kajutový steward. Ubytování je možné v následujících kategoriích:

vnitřní kajuty: kajuty s výše uvedeným vybavením, bez okna
vnější kajuty: kajuty s výše uvedeným vybavením, s oknem
vnější kajuty s balkonem: kajuty s výše uvedeným vybavením, s balkonem
suity: kajuty s výše uvedeným vybavením, některé mohou být velkoryseji zařízeny (např. vana v koupelně), jedná se o rozlehlejší apartmány, většinou s balkonem či rozlehlou terasou (některé mohou být dokonce patrové)

Rozloha kajut se pohybuje v rozmezí 13 – 15 m2 u standardních vnitřních a vnějších kajut, u standardních vnějších kajut s balkonem 15 – 18 m2 (balkony 4 – 7 m2). Rozměry suit 25 – 408 m2 + balkon/terasa. (Vzhledem k tomu, že cestovní kancelář nabízí širokou škálu plaveb od několika společností, berte tyto údaje jako orientační hodnoty. Kajuty na plavbách do polárních oblastí nejsou zahrnuty.).

STRAVOVÁNÍ

Strava během plavby je formou plné penze, která se skládá ze snídaně, oběda, večeře, popřípadě občerstvení během dne a půlnočního bufetu. Přes den stravování nepodléhá žádným společenským pravidlům. Večeře v hlavní restauraci jsou společenskou událostí a dle plánovaného rozpisu někdy vyžadují přiměřené společenské oblečení. Hosté, kteří se formalit rádi vzdají, mohou využít služeb dalších restaurací. V některých specializovaných restauracích je vyžadována rezervace předem a platí se rezervační poplatek (cca 20 – 25 EUR). Restaurace na lodích nebo jejich části jsou tematicky zaměřeny a proto Vám mohou nabídnout širokou škálu kuchyní: klasický bufet pro každého strávníka, lehkou italskou kuchyni, gurmánské požitky s rukopisem francouzských chef de cuisine, exotikou provoněné asijské speciality i šťavnaté steaky z amerických prérií. Postaráno o Vás bude i tehdy, rozhodnete-li se strávit den či jeho část v soukromí Vaší kajuty. Pokojový servis (na některých lodích zdarma) je v provozu 24 hodin. Lodní kuchaři nezapomínají ani na strávníky se speciálními požadavky. Na vyžádání lze zajistit například vegetariánskou stravu. (Mějte prosím na paměti, že do žádné restaurace není povoleno vstupovat bez obuvi a svrchní části oděvu, tj. vstup do restaurace např. v plavkách je nepřípustný.) Orientační doba podávání jídel: snídaně 7.00 – 10.00, oběd 12.00 – 14.30. Podávání večeří je na většině lodí rozděleno do dvou sezení: 1. kolem 18.00 a 2. kolem 20.00 (časy se mohou u jednotlivých společností či lodí lišit). U některých společností funguje také tzv. systém "My Time Dining" (čili libovolný čas večeře mezi cca 17.30 – 22.00), kdy je nutná každodenní rezervace stolu v hlavní restauraci na čas, který Vám v daný den bude vyhovovat.

SPORT A HRY

Nabídka her a sportovních aktivit během dní na moři je velmi široká. Najdete tu běžeckou trasu, multifunkční sportovní hřiště (basketbal, volejbal, malý fotbal), stolní tenis, boxerský ring, aerobik, aqua aerobik, cvičení jógy, kickbox, posilovna (možnost osobního trenéra), dále lezeckou stěnu pro různě pokročilé lezce (možnost lezeckého kurzu), surfařskou vlnu a ledovou plochu. Poklidnější chvíle Vám připraví minigolfové hřiště. (Vybavení lodí se liší, informace o jednotlivých lodích naleznete na stranách 44 - 48.).

RELAXACE A WELLNESS

Na všech lodích jsou k dispozici bazény a brouzdaliště pro děti. Nezřídka jsou tyto bazény obohaceny o doplňky, které Vám chvíle u nich strávené zpříjemní (např. vířivky, skluzavka, apod.). V některých částech jsou bazény a jiné vodní radovánky přizpůsobené mladším účastníkům plaveb. Pohlazením po těle a duši jsou lázně se saunou, hammam, masážními salony, vířivkami a dalšími procedurami. Nechybí také kosmetický salón a kadeřnictví. Masáže a další lázeňské procedury a služby jsou za poplatek.

KULTURA A VZDĚLÁVÁNÍ

Muzikálová a divadelní představení

Lodě jsou vybaveny velkokapacitními divadelními sály, v nichž se konají večerní představení. Jedná se o divadelní hry, muzikály a jiná představení. Tyto sály také přes den slouží jiným akcím jako například přednáškám či dramatickým kurzům, případně filmovým projekcím. Na některých lodích je dokonce ledová plocha a můžete se těšit na lední revue. Všechna představení na lodi jsou zahrnuta v ceně plavby.

UMĚNÍ

Na mnoha lodích je umění věnována samostatná galerie, kde lze některé kousky také zakoupit. Uměleckým zážitkem bývá však často pouhá procházka po jednotlivých palubách vyzdobených díly klasiků i současných autorů.

KURZY A PŘEDNÁŠKY

Během plaveb jsou často nabízeny kurzy týkající se nejrůznějších aktivit (malování, vaření, počítačový kurz, jazykové kurzy a další). S místy, která leží na trase Vaší plavby, se můžete seznámit prostřednictvím přednášek o jednotlivých destinacích a městech. Na některých plavbách, u nichž je pobyt na moři delší, bývá možnost navštěvovat cyklus přednášek z historie, diplomacie, geografie a dalších oborů, účastnit se dramatického kurzu, docházet do literárního diskusního klubu, apod. Pro pohybově více zaměřené cestovatele jsou tu taneční kurzy, lekce šermu či lezení.

TV A FILM

Ve všech kajutách je televizor s příjmem satelitních kanálů v různých jazycích podle toho, kde se právě loď pohybuje. Na lodích je často také prostřednictvím televize nabízeno velké množství filmů - jde o výběr současné kinematografie dostupný každému v libovolném čase dle systému Pay-Per-View. Některé kanály jsou vyhrazeny pro vnitřní okruh lodi a lze na nich najít základní informace k lodi, plavbě, bezpečnostním předpisům a aktualitám během plavby. Na těchto kanálech bývají také vysílány reportáže a spoty z destinací dané plavby a fakultativních výletů, které jsou pro tuto plavbu v nabídce.

ZÁBAVA

Bary, kavárny, noční kluby

Na všech lodích najdete několik různě tematicky zaměřených barů a kaváren, které jsou otevřené do pozdních nočních hodin. V některých si můžete zazpívat s karaoke, naslouchat pianistovi, vychutnat vynikající vína a sekty nebo jen strávit příjemný večer v okruhu přátel. Vždy je otevřen noční klub s diskotékou. Vydáte-li při zábavě hodně energie, je pro Vás připraven půlnoční bufet.

Kasina a hry

Cestovatelé, v nichž dřímá pokerový génius či vášeň pro ruletu, mohou zkusit štěstí v lodních kasinech. Pokud Vás atmosféra kasina neláká, můžete se s přáteli sejít na "partičku" v karetním salonu.

Zábava pro děti a mládež

Prostory a zařízení, která jsou vyhrazena pro děti a mládež, najdeme na všech lodích. Děti od 2 do 12 let a mládež do 18 let jsou v péči profesionálních vedoucích a mohou se účastnit různých kurzů či zábavních aktivit - např. maškarní průvod, detektivní hra, apod. Pokud si rodiče chtějí udělat prostor pro sebe a nemít přitom starost o své ratolesti, jsou tyto služby a hlídání k dispozici prakticky po celý den. Lodě nabízejí malým námořníkům jim vyhrazené místnosti, kluby a prostory s bazény a jinými vodními radovánkami.

Videohry

Pro celou rodinu je určena herna s videoautomaty s pestrou škálou akčních, motoristických a sportovních simulátorů a dalších her.

Spojení s pevninou

Pro kontakt s domovem nebo kanceláří můžete využít pevných telefonních linek na lodi (za poplatek) nebo internetového centra (za poplatek). Za předpokladu, že si s sebou vezmete svůj počítač, je připojení k internetu na některých lodích možné přímo z kajuty nebo prostřednictvím technologie bezdrátového připojení WI-FI (za poplatek). Pokud se loď pohybuje v dosahu sítí mobilních operátorů, bude Vám fungovat i Váš mobil. Zkontrolujte si před plavbou, zda Váš přístroj podporuje frekvence používané v navštívených oblastech místními operátory. Na některých plavbách (Evropa, Asie) je také k dispozici trvalý mobilní signál, přes lodní přijímač (za poplatek).

Fakultativní výlety

Lodní personál nabízí hostům ve všech přístavech pestrou škálu výletů – od relaxačních odpolední s koktejlem v ruce na pláži přes jízdu na Harleyi, výlety za historií a přírodou v doprovodu erudovaných průvodců až po adrenalinové zážitky. Cestovatelé, kteří rádi objevují nová místa sami pro sebe, si však také přijdou na své.

VŠEOBECNÉ SMLUVNÍ PODMÍNKY

Obsah


Úvodní ustanovení

  1. Všeobecné smluvní podmínky cestovní kanceláře Čedok a.s. jsou platné pro všechny zájezdy, jejichž pořadatelem je cestovní kancelář Čedok a.s., a dále pro jednotlivé služby cestovního ruchu prodávané jménem a na účet cestovní kanceláře Čedok a.s., nestanoví-li Zvláštní/Speciální smluvní podmínky jinak.
  2. Cestovní kancelář Čedok a.s. jako pořadatel (§ 2523 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník – dále jen OZ) prodává zájezdy (§ 2522 OZ) na základě Smlouvy o zájezdu vyhotovené v písemné formě, která obsahuje všechny zákonem stanovené náležitosti pro písemné Potvrzení o zájezdu (§ 2525 OZ). Obdobně prodává svým jménem a na svůj účet i jednotlivé služby cestovního ruchu na základě Smlouvy o poskytnutí jednotlivé služby. Není-li Smlouva o zájezdu vyhotovena v písemné formě (zejm. internetový prodej), cestovní kancelář Čedok a.s. vydá zákazníkovi písemné Potvrzení o zájezdu, jehož převzetí zákazník potvrdí. Obdobně není-li Smlouva o poskytnutí jednotlivé služby vyhotovena v písemné formě, cestovní kancelář Čedok a.s. vydá zákazníkovi příslušný písemný doklad o zakoupení služby (voucher/poukaz, letenku apod.), jehož převzetí zákazník potvrdí.
  3. Tyto Všeobecné smluvní podmínky cestovní kanceláře Čedok a.s. (dále jen „VSP“) jsou nedílnou součástí Smlouvy o zájezdu (Potvrzení o zájezdu) nebo Smlouvy o poskytnutí jednotlivé služby cestovního ruchu uzavřené mezi zákazníkem a cestovní kanceláří Čedok a.s.

Článek I - Účastníky smluvního vztahu jsou:

  1. pořadatel Čedok a.s., se sídlem Na Příkopě 18, 111 35 Praha 1, Česká republika, IČO: 601 92 755, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze oddíl B vložka 2263 (dále jen „Čedok“) a
  2. zákazník, kterým může být jak fyzická, tak právnická osoba (dále jen „zákazník“).

Článek II - Předmět smluvního vztahu

Tyto VSP upravují práva a povinnosti smluvních stran při prodeji:

  1. zájezdů (§ 2522 OZ), jejichž pořadatelem je Čedok, nebo
  2. ubytovacích, stravovacích, dopravních a jiných služeb cestovního ruchu dle individuálního požadavku zákazníka, prodávaných jménem a na účet Čedoku (dále jen „jednotlivé služby“).

Článek III - Vznik smluvního vztahu a obsah smlouvy

  1. V případě zájezdů vzniká smluvní vztah mezi zákazníkem a Čedokem uzavřením Smlouvy o zájezdu. Obsah této smlouvy je dále určen též těmito VSP, které jsou součástí katalogu a jsou zveřejněny též na http://www.cedok.cz/, katalogem, jehož nedílnou součástí je i ceník, případně jinou nabídkou, který/á byl/a zákazníkovi předán/a odkazem na číslo nebo jiné označení zájezdu uvedené ve Smlouvě o zájezdu (Potvrzení o zájezdu), dále i podmínkami poskytování služeb, které vysvětlují a doplňují některé údaje uvedenými v katalogu (Informace – obsah, rozsah a další podmínky poskytování služeb), a na http://www.cedok.cz/ (Doplňující informace), přepravními podmínkami příslušných dopravců zveřejněnými na http://www.cedok.cz/ příp. i Zvláštními podmínkami přiloženými ke Smlouvě o zájezdu (Potvrzení o zájezdu) jako nedílná součást.
  2. V případě jednotlivých služeb cestovního ruchu vzniká smluvní vztah mezi zákazníkem a Čedokem uzavřením Smlou vy o poskytnutí jednotlivé služby. Obsah této smlou vy je dále určen též těmito VSP, které jsou zveřejněny též na http://www.cedok.cz/, přepravními podmínkami příslušných dopravců zveřejněnými na http://www.cedok.cz/, příp. i Zvláštními podmínkami přiloženými ke smlouvě jako její nedílná součást.
  3. Ubytování, které je obsahem Smlouvy o zájezdu pořádaném Čedokem, je vždy v souladu s právními předpisy státu, ve kterém je poskytováno.
  4. Jsou-li ve Smlouvě o zájezdu nebo ve Smlouvě o poskytnutí jednotlivé služby sjednány podmínky odlišně od ustanovení VSP nebo jiných podmínek uvedených v odst. 1 a 2, mají odchylná ujednání v takové smlouvě přednost před zněním VSP nebo jiných podmínek uvedených v odst. 1 a 2.
  5. Délka zájezdu je vyjádřena v katalogu počtem dní. Podle norem EU (i ČR) je za začátek zájezdu považován okamžik zahájení první služby a za konec zájezdu ukončení poskytnutí služby. Zájezd proto začíná ten kalendářní den, kdy Čedok poskytl první službu (např. odbavení na letišti, nástup do autobusu při transferu na letiště, nástup do autobusu při autobusové dopravě, ubytování v případě zájezdů bez dopravy, atd.). Do celkového počtu dní trvání zájezdů jsou tedy zahrnuty i dny určené pro cestu do místa pobytu a zpět, a to i v případech, kdy je doprava organizována v pozdních nočních hodinách, příp. časných ranních hodinách.

Článek IV - Cenové a platební podmínky

  1. Zákazník je povinen uhradit cenu zájezdu před jeho zahájením a ceny jednotlivých služeb před jejich poskytnutím. Za zaplacení ceny se považuje, podle formy úhrady, den převzetí hotovosti, den platby platební kartou anebo den připsání platby na účet Čedoku. Výše záloh a časový rozvrh plateb je stanoven, pokud se smluvní strany nedohodnou jinak, takto:
    1. u zájezdů je zákazník povinen při vzniku smluvního vztahu uhradit zálohu ve výši 50 % sjednané ceny, doplatek je zákazník povinen uhradit nejpozději 30 dnů před zahájením zájezdu; při porušení tohoto závazku má Čedok právo od Smlouvy o zájezdu odstoupit (§ 2533 OZ). V případě vzniku smluvního vztahu ve lhůtě kratší než 30 dnů před zahájením zájezdu je zákazník povinen uhradit 100 % sjednané ceny již při vzniku smluvního vztahu,
    2. u jednotlivých služeb je zákazník povinen uhradit 100 % celkové ceny při vzniku smluvního vztahu. V případě úhrady ceny nebo části ceny zájezdu či jednotlivých služeb formou poukázky (poukazu) Čedoku nebo jiné poukázky (poukazu) Čedokem přijímané zákazník (poukazník) i Čedok (poukázaný) postupují v souladu s podmínkami pro jejich uplatnění a přijímání stanovenými poukazatelem (vydavatelem) takové poukázky (poukazu).
  2. Čedok má právo jednostranným úkonem zvýšit cenu zájezdu uvedenou ve Smlouvě o zájezdu v případě, že dojde ke zvýšení
    1. ceny za dopravu včetně cen pohonných hmot, nebo
    2. plateb spojených s dopravou, např. letištních, bezpečnostních a přístavních poplatků, které jsou zahrnuty v ceně zájezdu, nebo
    3. směnného kursu české koruny použitého pro stanovení ceny zájezdu v průměru o více než 10 %, pokud k této změně dojde do 21. dne před zahájením zájezdu. Písemné oznámení o zvýšení ceny musí být zákazníkovi odesláno nejpozději 21 dní před zahájením zájezdu na emailovou adresu uvedenou ve Smlouvě o zájezdu, a pokud není uvedena, doporučeným dopisem zaslaným na adresu bydliště uvedeného ve Smlouvě o zájezdu. Zákazník je povinen do 5 dnů od oznámení o zvýšení ceny zájezdu uhradit navýšení ceny zájezdu. Při porušení tohoto závazku má Čedok právo od Smlouvy o zájezdu odstoupit (§ 2533 OZ).
    Způsob výpočtu zvýšení ceny zájezdu:
    Ad a) Čedok je oprávněn při splnění podmínek dle § 2530 OZ zvýšit cenu zájezdu, zvýší-li se cena dopravy včetně ceny pohonných hmot, takto:
    1. letecké nebo lodní zájezdy: Ceny zájezdu byly kalkulovány při ceně pohonných hmot - ropy typu Brent 105,74 USD/barel (zdroj: www.kurzy.cz). Pokud dojde ke zvýšení ceny PH - ropy nad 112 USD/barel, je Čedok oprávněn zvýšit cenu zájezdu pro každou osobu (včetně dětí) o příplatek, jehož výše bude vypočtena tak, že každé započaté procento nárůstu ceny nad úroveň 112 USD/barel bude vynásobeno
      1. částkou 40,- Kč u leteckých zájezdů, kde doba letu v jednom směru nepřesáhne 5 hodin (počítá se přímý let z místa odletu do místa/oblasti realizace zájezdu)
      2. částkou 100,- Kč u leteckých zájezdů, kde doba letu v jednom směru přesáhne 5 hodin (počítá se přímý let z místa odletu do místa/oblasti realizace zájezdu)
      Informace o délce letů do jednotlivých destinací je možné získat na pobočkách CK.
    2. autokarové zájezdy: Ceny zájezdu byly kalkulovány při ceně nafty 34,33 Kč/litr (zdroj: www.kurzy.cz). Pokud dojde ke zvýšení ceny nafty nad 36,- Kč/litr, je Čedok oprávněn zvýšit cenu zájezdu pro každou osobu (včetně dětí) o příplatek, jehož výše bude vypočtena tak, že za každou započatou 1,- Kč zvýšení ceny nafty nad úroveň 36,- Kč/litr bude klientovi vyúčtován příplatek ve výši 1,-Kč za každých započatých 100 km ujetých v průběhu zájezdu.
    Ad b) Při zvýšení plateb spojených s dopravou, např. letištních, bezpečnostních a přístavních poplatků, které jsou zahrnuty v ceně zájezdu, je Čedok oprávněn jednostranně zvýšit cenu zájezdu o částku odpovídající navýšení těchto plateb na osobu.
    Ad c) Při zvýšení směnného kursu české koruny použitého pro stanovení ceny zájezdu v průměru o více než 10 % je Čedok oprávněn jednostranně zvýšit cenu zájezdu o částku odpovídající procentní výši změny kurzu služeb zaplacených v cizí měně. Rozhodný den, kdy byla stanovena cena služeb, je uveden v katalogu, ceníku nebo v jiné formě nabídky zájezdů.

Článek V - Práva a povinnosti zákazníka

  1. K základním právům zákazníka patří zejména:
    1. právo na řádné poskytnutí sjednaných a zaplacených služeb,
    2. právo vyžadovat od Čedoku informace o všech skutečnostech, které jsou mu známy a které se dotýkají sjednaných a zaplacených služeb,
    3. právo být seznámen s případnými změnami sjednaných služeb,
    4. právo na ochranu osobních dat a informací o cílech cest, které jsou obsahem smlouvy, příp. dalších dokumentů před nepovolanými osobami,
    5. právo na doručení dalších podrobných a pro zákazníka důležitých údajů o všech skutečnostech, které jsou Čedoku známy, pokud nejsou obsaženy již ve Smlouvě o zájezdu nebo v katalogu, který byl zákazníkovi předán, nejpozději 7 dní před zahájením zájezdu, a pokud to vyžadují okolnosti, i na předání letenky, poukazu/voucheru k ubytování nebo stravování, dokladu nutného pro poskytnutí fakultativních výletů nebo jiný doklad, jehož je pro uskutečnění zájezdu dle Smlouvy o zájezdu třeba, zpravidla na emailovou adresu uvedenou ve Smlouvě o zájezdu, a pokud není uvedena, doporučeným dopisem zaslaným na adresu bydliště uvedeného ve Smlouvě o zájezdu, a to ve stejné lhůtě.
    6. právo postoupit Smlouvu o zájezdu, splňuje-li třetí osoba podmínky účasti na zájezdu, a písemně Čedoku oznámit, že se místo něho zájezdu zúčastní jiná osoba uvedená v oznámení. V případě, že zákazník právo na změnu v osobě účastníka zájezdu chce uplatnit, je povinen dodržet postup a podmínky dle odst. 2 písm. j) tohoto článku.
  2. K základním povinnostem zákazníka patří zejména:
    1. poskytnout Čedoku součinnost, která je potřebná k řádnému zabezpečení a poskytnutí služeb, především pravdivě a úplně uvádět Čedokem požadované údaje ve smlouvě vč. jakýchkoliv změn takových údajů a předložit další doklady k žádosti o udělení víz,
    2. zajistit u osob mladších 15 let doprovod a dohled zletilé osoby a souhlas zákonných zástupců u osob mladších 15 let s doprovodem třetí osobou, obdobně zajistit doprovod a dohled osob, jejichž zdravotní stav to vyžaduje,
    3. předložit souhlas zákonných zástupců v případě, že zákazník starší 15 let a mladší 18 let hodlá uzavřít smlouvu na služby čerpané v zahraničí,
    4. převzít od Čedoku doklady potřebné pro čerpání služeb a dostavit se ve stanoveném čase na místo určení (srazu, odjezdu apod.) se všemi požadovanými doklady,
    5. mít u sebe všechny doklady požadované pro vstup do příslušných zemí pobytu i tranzit (platný cestovní doklad vydaný státem, jehož uvedl, že je občanem, víza, doklad o zdravotním pojištění apod., pokud je vyžadováno),
    6. splnit očkovací, popř. další zdravotnické povinnosti při cestách do zemí, pro které jsou stanoveny mezinárodními zdravotnickými předpisy, mít příslušná lékařská potvrzení a doporučení pro cesty požadovaná zejména leteckými dopravci,
    7. řídit se pokyny průvodce zájezdu nebo jiné Čedokem určené osoby a dodržovat stanovený program, dodržovat předpisy platné v navštívené zemi, vč. předpisů dopravců a ubytovatelů,
    8. počínat si tak, aby nedocházelo ke škodám na zdraví nebo majetku na úkor ostatních zákazníků, dodavatelů služeb nebo Čedoku a uhradit případnou škodu, kterou způsobil,
    9. zdržet se jednání, která by omezovala práva ostatních zákazníků,
    10. v případě, že zákazník využije svého práva na oznámení změny v osobě účastníka zájezdu dle odst. 1 písm. f) tohoto článku, je povinen oznámení učinit písemně a doručit je Čedoku, případně prodejci, u kterého uzavřel Smlouvu o zájezdu, a k oznámení přiložit podepsané prohlášení nového zákazníka (postupníka), které obsahuje všechny jeho osobní údaje potřebné k uzavření smlouvy, že:
      1. souhlasí s uzavřenou Smlouvou o zájezdu, a zda souhlasí či nesouhlasí se zpracováváním svých osobních údajů dle článku XI a
      2. splňuje podmínky stanovené pro účast na zájezdě, pokud jsou tyto podmínky definovány ve Smlouvě o zájezdu nebo v katalogu.
      Změna v osobě zákazníka je vůči Čedoku účinná, doručí-li mu postupitel (původní zákazník) oznámení spolu s uvedeným prohlášením. Oznámení je včasné, je-li Čedoku doručeno alespoň sedm dnů před zahájením zájezdu. Jsou-li však důvody pro určení podmínek, které musí účastník zájezdu splňovat, jsou tyto podmínky uvedeny ve Smlouvě o zájezdu vč. lhůty, ve které může zákazník oznámit, že se zájezdu místo něho zúčastní jiná osoba. Změna v osobě zákazníka je v těchto případech vůči Čedoku účinná, doručí-li mu postupitel výše uvedené oznámení a prohlášení ve stanovené lhůtě. V případě změny v osobě účastníka zájezdu dle tohoto ustanovení jsou postupitel a postupník zavázáni společně a nerozdílně k zaplacení ceny zájezdu a k úhradě nákladů, které Čedoku v souvislosti se změnou zákazníka vzniknou.
  3. K povinnostem zákazníků, kteří uzavřeli smlouvu ve prospěch třetích osob (§ 1767 OZ) dále patří:
    1. seznámit osoby, v jejichž prospěch smlouvu s Čedokem uzavřeli, s těmito VSP, jakož i s dalšími informacemi, které od Čedoku obdrží nebo na které je odkazováno v těchto VSP, zejména je pak informovat o rozsahu a kvalitě služeb,
    2. v případech, kdy předmětem smluvního vztahu je zájezd, seznámit všechny účastníky zájezdu s dokladem pojišťovny, který obdrželi dle článku VI odst. 4,
    3. zabezpečit, aby všichni účastníci plnili základní povinnosti zákazníků, které vyžadují jejich osobní součinnost a jejichž nositelem může být jen jednotlivý účastník.

Článek VI - Povinnosti a práva Čedoku

  1. K právům a povinnostem zákazníků uvedeným v článku V se vztahují odpovídající povinnosti a práva Čedoku.
  2. Čedok je povinen pravdivě a řádně informovat zákazníka o všech skutečnostech týkajících se sjednaných služeb, které jsou pro zákazníka důležité a které jsou Čedoku známy.
  3. Náhradu škody vzniklou z porušení závazku Čedoku ze smlouvy není Čedok povinen nahradit nad částku přesahující omezení v souladu s mezinárodními smlouvami, kterými je ČR vázána.
    1. V letecké přepravě se odpovědnost řídí Úmluvou o sjednocení některých pravidel v mezinárodní letecké dopravě ze dne 28.5.1999 (tzv. Montrealskou úmluvou) a dále nařízením Evropského parlamentu a Rady Evropské unie č. 2027/97, ve znění nařízení č. 889/2002 ze dne 13. května 2002, které vychází z Montrealské úmluvy a vztahuje se jak na mezinárodní, tak na vnitrostátní leteckou dopravu.
    2. V autobusové dopravě se odpovědnost řídí Nařízením Evropského parlamentu a Rady Evropské unie č. 181/2011 o právech cestujících v autobusové a autokarové přepravě a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 ze dne 16.2.2011.
    3. V železniční přepravě se odpovědnost řídí Úmluvou o mezinárodní železniční přepravě (COTIF) ze dne 9.5.1980 ve znění Vilniuského protokolu ze dne 3.6.1999 a Dohodou mezi Evropskou unií a Mezivládní organizací pro mezinárodní železniční přepravu (OTIF) o přistoupení EU k uvedené Úmluvě uzavřené v Bernu ve Švýcarsku dne 23.6.2011, která vstoupila v platnost 1.7.2011.
  4. Čedok má sjednáno pojištění záruky pro případ úpadku dle zákona č. 159/1999 Sb. v platném znění, na základě kterého vzniká zákazníkovi, s nímž Čedok uzavřel Smlouvu o zájezdu, právo na plnění v případě pojistné události. Čedok je povinen předat zákazníkům se Smlouvou o zájezdu/Potvrzením o zájezdu doklad pojišťovny, který obsahuje informace o uzavřeném pojištění, zejména označení pojišťovny, podmínky pojištění a způsob oznámení pojistné události.

Článek VII - Zrušení a změny dohodnutých služeb

  1. 1. Zrušení dohodnutých služeb
    1. Čedok je oprávněn zrušit zájezd a jednotlivé služby před zahájením jejich čerpání.
    2. Jestliže nebude dosaženo minimálního počtu zákazníků, jehož dosažením bylo podmíněno konání zájezdu, což bylo uvedeno v Potvrzení o zájezdu, ve Smlouvě o zájezdu nebo v katalogu, je Čedok oprávněn zájezd zrušit. Čedok je povinen oznámit zákazníkovi zrušení zájezdu písemně ve lhůtě uvedené v Potvrzení o zájezdu, ve Smlouvě o zájezdu nebo v katalogu.
    3. Jestliže Čedok zájezd nebo jednotlivé služby zruší z jiného důvodu než pro porušení povinnosti zákazníkem, má zákazník právo požadovat, aby mu Čedok na základě nové smlouvy poskytl jiný zájezd nebo jednotlivé služby celkově odpovídající alespoň tomu, co bylo původně ujednáno, může-li Čedok takový zájezd či jednotlivé služby nabídnout. Nedojde-li v takovém případě k uzavření nové smlouvy, je Čedok povinen bez zbytečného odkladu vrátit zákazníkovi vše, co od něho obdržel na úhradu ceny zájezdu nebo jednotlivých služeb podle zrušené smlouvy, aniž by byl zákazník povinen platit Čedoku odstupné. Jestliže dojde k uzavření nové smlouvy, platby uskutečněné na základě původní smlouvy se považují za platby podle nové smlouvy. Je-li cena nového zájezdu nebo jednotlivých služeb nižší než již uskutečněné platby, je Čedok povinen takto vzniklý rozdíl zákazníkovi bez zbytečného odkladu vrátit.
    4. Zruší-li Čedok zájezd ve lhůtě kratší než 20 dnů před jeho zahájením, je povinen uhradit zákazníkovi penále ve výši 10 % z ceny zájezdu. Právo zákazníka na náhradu škody tím není dotčeno. Čedok se může zprostit odpovědnosti za škodu nebo povinnosti zaplatit penále jen tehdy, prokáže-li, že ke zrušení zájezdu došlo z důvodu uvedeném pod písm. b) tohoto odstavce nebo vzhledem k vyšší moci.
  2. 2. Změny dohodnutých služeb před zahájením zájezdu a čerpání služeb
    1. Nutí-li vnější okolnosti Čedok před zahájením zájez du změnit podmínky Smlouvy o zájezdu, navrhne zákazníkovi změnu Smlouvy o zájezdu. Pokud změ na Smlouvy o zájezdu vede i ke změně ceny zájezdu, musí být v návrhu nová cena uvedena. Navrhne-li Čedok změnu Smlouvy o zájezdu, má zákazník právo rozhodnout, zda bude se změnou Smlouvy o zájezdu souhlasit, nebo zda od Smlouvy o zájezdu odstoupí.
    2. Pokud zákazník ve lhůtě určené Čedokem, která nesmí být kratší než 5 dnů a musí skončit před zahájením zájezdu, od této smlouvy neodstoupí, platí, že s její změnou souhlasí (§ 2531 odst. 2 OZ). Jestliže změna Smlouvy o zájezdu vede ke zvýšení ceny zájezdu, je zákazník povinen uhradit Čedoku rozdíl v ceně zájezdu ve lhůtě určené v návrhu na změnu této smlouvy. Při porušení tohoto závazku má Čedok právo od smlouvy odstoupit (§ 2533 OZ). Jestliže změna Smlouvy o zájezdu vede ke snížení ceny zájezdu, je Čedok povinen buď snížit doplatek celkové ceny zájezdu, pokud nebyl zákazníkem dosud uhrazen, nebo vrátit rozdíl v ceně zájezdu v případě, že zákazník již uhradil celkovou cenu zájezdu.
    3. Jestliže zákazník nesouhlasí se změnou Smlouvy o zájezdu a ve lhůtě určené v návrhu na její změnu od Smlouvy o zájezdu odstoupí, má právo požadovat, aby mu Čedok na základě nové smlouvy poskytl náhradní zájezd celkově odpovídající alespoň tomu, co bylo původně ujednáno, může-li Čedok takový zájezd nabídnout. Jestliže dojde k uzavření nové Smlouvy o zájezdu, platby uskutečněné na základě původní smlouvy se považují za platby podle nové smlouvy. Je-li cena zájezdu nižší než již uskutečněné platby dle předchozí Smlouvy o zájezdu, je Čedok povinen takto vzniklý rozdíl zákazníkovi bez zbytečného odkladu vrátit. Nedojde-li k uzavření nové Smlouvy o zájezdu, je Čedok povinen bez zbytečného odkladu vrátit zákazníkovi vše, co od něho obdržel na úhradu ceny zájezdu podle zrušené Smlouvy o zájezdu, aniž by byl zákazník povinen platit Čedoku odstupné.
    4. Je-li Čedok nucen z objektivních důvodů před zahájením čerpání jednotlivých služeb změnit podmínky Smlouvy o poskytnutí jednotlivých služeb, platí ustanovení písm. a) odst. 2 tohoto článku obdobně.
  3. 3. Změny smluvních podmínek ze strany zákazníka
    Čedok na přání zákazníka, je-li to podle okolností možné, provádí změny podmínek sjednaných ve smlouvě. Provedení takových změn podléhá zaplacení poplatku ve výši a za podmínek níže uvedených. Poplatky se účtují vždy za každou osobu včetně dětí.
    1. Změna jména a jiných osobních údajů vč. adresy zákazníka před zahájením zájezdu nebo čerpání jednotlivých služeb 100,- Kč.
    2. Změna místa odjezdu v tuzemsku před zahájením zájezdu do zahraničí i tzv. svozy autokarem 100,- Kč.
    3. Zkrácení doby pobytu v rámci stanoveného termínu a místa pobytu před zahájením zájezdu nebo čerpání jednotlivých služeb 200,- Kč.

Článek VIII – ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY A ODSTUPNÉ

  1. Čedok je oprávněn před zahájením zájezdu nebo čerpáním jednotlivých služeb od smlouvy odstoupit z důvodu zrušení zájezdu či z důvodu zrušení jednotlivých služeb nebo poruší-li zákazník svou povinnost vyplývající ze smlouvy. Písemné oznámení o odstoupení od smlouvy doručí Čedok zákazníkovi. Účinky odstoupení od smlouvy nastávají dnem doručení oznámení.
  2. Zákazník má právo odstoupit od smlouvy před zahájením zájezdu nebo čerpáním jednotlivých služeb
    1. bez uvedení důvodu,
    2. jestliže nedojde k uzavření nové smlouvy dle ustanovení článku VII odst. 2,
    3. z důvodů porušení povinností Čedoku, vyplývajících ze smlouvy.
    Písemné oznámení o odstoupení od smlouvy zákazník doručí do Čedoku, popřípadě prodejci, kde zájezd nebo jednotlivé služby zakoupil. V oznámení zákazník musí uvést jméno, příjmení, adresu, číslo zájezdu/rezervace. Odstoupení od smlouvy může zákazník rovněž sepsat v prodejním místě, kde zájezd nebo jednotlivé služby zakoupil. Účinky odstoupení od smlouvy nastávají dnem doručení oznámení.
  3. Není-li důvodem odstoupení zákazníka od smlouvy porušení povinnosti Čedoku stanovené smlouvou nebo odstoupí-li Čedok od smlouvy z důvodu porušení povinnosti zákazníkem stanovené smlouvou a VSP, je zákazník povinen zaplatit Čedoku odstupné ve výši stanovené v odstavci 4 a Čedok je povinen vrátit zákazníkovi vše, co od něho obdržel na úhradu ceny služeb podle zrušené smlouvy.
  4. Výše odstupného je stanovena při odstoupení od smlouvy před nástupem na zájezd či zahájením čerpání služeb na osobu.
    4.1. Výše odstupného u tuzemských zájezdů a jednotlivých služeb v ČR, pokud není ve smlouvě uvedeno jinak, je stanovena takto:
    V případě, že zákazník odstoupí od smlouvy
    1. nejpozději 46. den před zahájením zájezdu či čerpání služeb, odpovídá výše odstupného nejméně 200,- Kč za osobu
    2. 45. až 29 den před zahájením zájezdu či čerpání služeb, odpovídá výše odstupného nejméně 10 % sjednané ceny
    3. 28. až 15. den před zahájením zájezdu či čerpání služeb, odpovídá výše odstupného nejméně 30 % sjednané ceny
    4. 14. až 7. den před zahájením zájezdu či čerpání služeb, odpovídá výše odstupného nejméně 70 % sjednané ceny
    5. 6. až 3. den před zahájením zájezdu či čerpání služeb, odpovídá výše odstupného 80 % sjednané ceny
    6. 2 a méně dní před zahájením zájezdu či čerpání služeb, odpovídá výše odstupného 100 % sjednané ceny
    4.2. Výše odstupného u zahraničních zájezdů a jednotlivých služeb v Evropě mimo ČR a ve Středomoří, pokud není ve smlouvě uvedeno jinak, je stanovena takto:
    V případě, že zákazník odstoupí od smlouvy
    1. nejpozději 46. den před zahájením zájezdu či čerpání služeb, odpovídá výše odstupného nejméně 500,- Kč za osobu u zájezdu a jednotlivých služeb v Evropě a Středomoří, 1.000,- Kč za osobu u leteckých zájezdů v Evropě a Středomoří,
    2. 45. až 29. den před zahájením zájezdu či čerpání jednotlivých služeb, odpovídá výše odstupného nejméně 10 % sjednané ceny,
    3. 28. až 15. den před zahájením zájezdu či čerpání jednotlivých služeb, odpovídá výše odstupného nejméně 30 % sjednané ceny,
    4. 14. až 7. den před zahájením zájezdu či čerpání služeb, odpovídá výše odstupného nejméně 70 % sjednané ceny,
    5. 6. až 3. den před zahájením zájezdu či čerpání služeb, odpovídá výše odstupného nejméně 80 % sjednané ceny,
    6. 2 a méně dní před zahájením zájezdu či čerpání služeb, odpovídá výše odstupného 100 % sjednané ceny.
    4.3. Výše odstupného u lodních zájezdů a dále u zájezdů a jednotlivých služeb mimo ČR, Evropu a Středomoří, pokud není ve smlouvě uvedeno jinak, je stanovena takto:
    V případě, že zákazník odstoupí od smlouvy
    1. nejpozději 60. den před zahájením zájezdu či čerpání služeb, odpovídá výše odstupného nejméně 1000,- Kč na osobu,
    2. 59. až 30. den před zahájením zájezdu či čerpání služeb, odpovídá výše odstupného nejméně 30 % sjednané ceny,
    3. 29. až 21. den před zahájením zájezdu či čerpání služeb, odpovídá výše odstupného nejméně 50 % sjednané ceny,
    4. 20. až 15. den před zahájením zájezdu či čerpání služeb, odpovídá výše odstupného nejméně 70 % sjednané ceny,
    5. 14. až 4. den před zahájením zájezdu či čerpání služeb, odpovídá výše odstupného nejméně 80 % sjednané ceny,
    6. 3 a méně dní před zahájením zájezdu či čerpání služeb, odpovídá výše odstupného 100% sjednané ceny.
  5. K odstupnému dle odst. 4 tohoto článku VSP se připočítávají náklady účtované leteckou společností při zrušení letenky, náklady účtované jiným dopravcem při zrušení takové dopravní ceniny a příp. další náklady účtované dodavateli služeb v případě jejich zrušení z důvodu odstoupení od smlouvy dle odstavce 3 tohoto článku VSP v případech a ve výši uvedené ve smlouvě.
  6. Do Středomoří se pro účel odstoupení od smlouvy zahrnují země: Maroko, Alžírsko, Tunisko, Libye, Egypt, Kypr, Turecko, Sýrie, Libanon, Izrael a Jordánsko. Do Evropy se pro účel odstoupení od smlouvy zahrnuje i Island, Madeira, Azorské a Kanárské ostrovy.
  7. Nenastoupí-li zákazník na zájezd či nevyčerpá-li službu cestovního ruchu bez předchozího odstoupení od smlouvy nebo z důvodu, že nesplnil povinnost dle čl. V odst. 2 písm. e) a f), hradí 100 % sjednané ceny.
  8. Sjednanou cenou se rozumí konečná prodejní cena včetně všech zákazníkem zakoupených fakultativních služeb.
  9. Čedok má právo započíst na úhradu odstupného složené zálohy nebo zaplacenou cenu. V případě, že odstupné je vyšší než zaplacená záloha, je zákazník povinen rozdíl uhradit nejpozději do 10 dnů od vyúčtování.
  10. Pro výpočet odstupného platí den, kdy nastaly účinky odstoupení.
  11. V případech, kdy cenu, příp. část ceny zájezdu nebo jednotlivých služeb zákazník uhradil formou poukázky (poukazu) Čedoku nebo jiné poukázky (poukazu) Čedokem přijímané, zákazník i Čedok ve věci úhrady odstupného postupují v souladu se stanovenými podmínkami pro jejich uplatnění a přijímání.

Článek IX – REKLAMACE

  1. V případě vadně poskytnutých nebo neposkytnutých služeb, jež byly sjednány ve smlouvě s Čedokem, vzniká zákazníkovi právo na reklamaci. Způsob uplatnění reklamace, postup vyřizování reklamace, jakož i rozhodnutí o reklamaci blíže upravuje Reklamační řád Čedoku, který je zákazníkům k dispozici ve všech provozovnách Čedoku i u třetí osoby, která uzavření smlouvy zprostředkovala, nebo na http://www.cedok.cz/smluvní-podminky/.
  2. Uplatnění práva zákazníka z odpovědnosti za vady služeb poskytovaných Čedokem (reklamace) musí být učiněno vážně, určitě a srozumitelně.
  3. Práva z odpovědnosti za vady služeb, jež byly sjednány ve smlouvě, (reklamaci) má zákazník právo uplatnit v kterékoliv provozovně nebo v sídle Čedoku a, bylo-li uzavření smlouvy zprostředkováno třetí osobou, také u této třetí osoby. Prodávající vydá písemné potvrzení o tom, kdy zákazník reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
  4. Zákazník je povinen uplatnit reklamaci včas bez zbytečného odkladu poté, co se o výskytu takové vady dozví, nejlépe již přímo v místě poskytované služby u průvodce Čedoku nebo jiného Čedokem pověřeného zástupce, aby mohla být zjednána náprava. Uplatnění reklamace může zákazník provést v jakékoliv formě s uvedením data, předmětu reklamace a požadovaného způsobu vyřízení reklamace. Průvodce zájezdu nebo jiný Čedokem pověřený zástupce je povinen sepsat se zákazníkem reklamační protokol, resp. vydat písemné potvrzení o přijetí reklamace. Čedok upozorňuje, že dle § 2540 OZ nevytkne-li zákazník vadu zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, soud mu právo na slevu z ceny nepřizná, jestliže Čedok namítne, že zákazník neuplatnil své právo ani do jednoho měsíce od skončení zájezdu.
  5. Zákazník je povinen poskytnout potřebnou součinnost k řešení reklamace. V případech, kdy zákazník čerpá služby bez přítomnosti průvodce Čedoku či jiného Čedokem pověřeného zástupce a poskytnutá služba má vady, je zákazník povinen dbát též o včasné a řádné uplatnění nároků vůči dodavatelům/poskytovatelům služeb v tuzemsku či v zahraničí.
  6. Nastanou-li okolnosti, jejichž vznik, průběh a příp. následek není závislý na vůli, činnosti a postupu Čedoku (vis major) nebo okolnosti, které jsou na straně zákazníka, na jejichž základě zákazník zcela nebo zčásti nevyužije objednané, zaplacené a Čedokem zabezpečené služby, nevzniká zákazníkovi nárok na vrácení zaplacené ceny ani na slevu z ceny.

Článek X – POJIŠTĚNÍ

  1. Součástí zájezdů a služeb cestovního ruchu Čedoku není pojištění zákazníka pro cesty a pobyt ani pojištění pro případ, že zákazníkovi vzniknou náklady v souvislosti s odstoupením od smlouvy.
  2. Zákazník má možnost uzavřít pojištění pro cesty a pobyt včetně pojištění pro případ, že zákazníkovi vzniknou náklady v souvislosti s odstoupením od smlouvy, prostřednictvím Čedoku. Čedok na vyžádání zákazníka takovéto pojištění při uzavírání smlouvy zprostředkuje.

Článek XI – ZVLÁŠTNÍ USTANOVENÍ

  1. Čedok zpracovává osobní údaje svých zákazníků s jejich souhlasem:
    1. za účelem uzavření Smlouvy o zájezdu podle článku III odst. 1 nebo Smlouvy o poskytnutí jednotlivých služeb podle článku III odst. 2 (dále jen „smlouvy“) a příp. jejich změn a zajištění plnění ze smluv vyplývajících,
    2. za účelem evidence zákazníků ve věrnostním systému Čedoku (Club Čedok) a vyhodnocování jejich cest s Čedokem pro potřeby realizace věrnostních slev a poskytování nabídek služeb Čedoku věrným zákazníkům na základě vyhodnocování jejich cestování s Čedokem,
    3. za účelem nabízení služeb poskytovaných nebo zprostředkovaných Čedokem.
  2. K účelu podle odst. 1 písm. a) jsou zpracovávány osobní údaje zákazníka v rozsahu titul, jméno, příjmení, datum narození, státní příslušnost, bydliště, telefon, elektronický kontakt pro elektronickou poštu, příp. i jím uvedenou jinou kontaktní adresu, dále č. pasu, datum jeho platnosti, kód vydávající země a pohlaví, pokud jsou požadovány k zajištění příslušného víza nebo poskytovateli služeb. Poskytnuté osobní údaje zákazníka k tomuto účelu mohou být zpřístupněny zaměstnancům Čedoku, pověřenému zpracovateli a také předávány těm, kteří jsou oprávněni služby cestovního ruchu poskytovat v EU i mimo EU a rovněž těm, kteří jsou oprávněni nabízet a prodávat služby poskytované nebo zprostředkované Čedokem. Poskytnutí uvedených údajů je dobrovolné. Důsledkem neposkytnutí nezbytných osobních údajů k tomuto účelu je neuzavření smlouvy.
  3. K účelu podle odst. 1 písm. b) jsou zpracovávány osobní údaje zákazníka v rozsahu titul, jméno, příjmení, datum narození, bydliště, telefon, elektronický kontakt pro elektronickou poštu, příp. i jím uvedenou jinou kontaktní adresu, země pobytu, údaje o rozsahu, obsahu a ceně čerpaných služeb. Poskytnuté osobní údaje zákazníka k tomuto účelu mohou být zpřístupněny zaměstnancům Čedoku a pověřenému zpracovateli a dále v případě elektronického kontaktu pro elektronickou poštu zákazníka těm, již jsou oprávněni šířit jménem Čedoku obchodní sdělení Čedoku dle zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti. Poskytnutí uvedených údajů a souhlas s jejich zpracováním je dobrovolný. Nesouhlas se zpracováním uvedených údajů má za následek nezařazení zákazníka do věrnostního systému pro poskytování věrnostních slev a nabídek služeb Čedoku.
  4. K účelu podle odst. 1 písm. c) je Čedok oprávněn zpracovávat a shromažďovat jméno, příjmení a adresu zákazníka. Podrobnosti o elektronickém kontaktu pro elektronickou poštu zákazníka je Čedok dále oprávněn zpracovávat a shromažďovat i pro potřeby šíření obchodních sdělení dle citovaného zákona č. 480/2004 Sb. Osobní údaje zákazníka k tomuto účelu mohou být zpřístupněny zaměstnancům Čedoku a pověřenému zpracovateli a dále v případě elektronického kontaktu pro elektronickou poštu zákazníka těm, již jsou oprávněni šířit jménem Čedoku obchodní sdělení Čedoku dle citovaného zákona č. 480/2004 Sb.
  5. V případě, že zákazník uzavírá smlouvu i ve prospěch třetích osob podle § 1767 OZ, uzavřením smlouvy potvrzuje, že je oprávněn k poskytnutí osobních údajů těchto třetích osob a k poskytnutí souhlasu se zpracováním jejich osobních údajů, zpřístupněním a předáváním jejich osobních údajů za účelem a v rozsahu podle odst. 2, příp. i k vyjádření souhlasu či nesouhlasu se zpracováním a zpřístupněním jejich osobních údajů za účelem a v rozsahu podle odst. 3.
  6. Při uzavření Smlouvy o zájezdu dle článku III odst. 1 nebo uzavření Smlouvy o poskytnutí jednotlivé služby dle článku III. odst. 2 zákazník vyslovuje souhlas či nesouhlas s tím, aby v souladu s § 5 odst. 2 a násl. zákona č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů Čedok zpracovával, shromažďoval a zpřístupňoval osobní údaje zákazníka, a v případě, že zákazník uzavírá smlouvu i ve prospěch třetích osob podle § 1767 OZ, také osobní údaje třetích osob ve smlouvě uvedených za účelem a v rozsahu podle odst. 3.
  7. Poskytnuté osobní údaje zákazníka je oprávněn zpracovávat a shromažďovat Čedok nebo jím pověřený zpracovatel v souladu s § 6 zákona č. 101/2000 Sb. a to za účelem a v rozsahu podle odst. 2 po dobu 5 let od skončení zájezdu či od poskytnutí jednotlivých služeb a za účelem a v rozsahu podle odst. 3 po dobu členství zákazníka v Clubu Čedok. Po uplynutí uvedené lhůty a po skončení členství zákazníka v Clubu Čedok je Čedok povinen osobní údaje zákazníka zlikvidovat.
  8. Osobní údaje zákazníka zpracovávané v rozsahu a k účelu podle odst. 4 Čedok nebo jím pověřený zpracovatel nesmí dále zpracovávat, pokud s tím zákazník vyslovil písemný nesouhlas.
  9. Poskytnuté osobní údaje zákazníka v rozsahu a k účelu podle tohoto článku budou zpracovávány Čedokem i zpracovatelem automatizovaně i manuálně a v elektronické i tištěné formě.
  10. Při zpracovávání osobních údajů zákazníka je Čedok povinen dbát, aby zákazník neutrpěl újmu na svých právech, zejména právu na zachování lidské důstojnosti a dbát na ochranu před neoprávněným zasahováním do jeho soukromého a osobního života.
  11. Zákazník má právo souhlas se zpracováním svých osobních dat dle tohoto článku kdykoli písemnou formou odvolat. V případě zpracovávání, shromažďování a využití podrobností o elektronickém kontaktu pro elektronickou poštu zákazníka má zákazník právo zdarma nebo na účet Čedoku odmítnout souhlas s využitím jeho elektronického kontaktu i při zasílání každé jednotlivé zprávy způsobem uvedeným v obdrženém obchodním sdělení Čedoku dle cit. zákona č. 480/2004 Sb.
  12. Zákazník má právo přístupu k osobním údajům, právo na opravu osobních údajů, jakož i další práva dle § 21 citovaného zákona č. 101/2000 Sb.

Článek XII – ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

  1. Rozhodným právem pro řešení všech sporů, které by mohly vzniknout ze Smlouvy o zájezdu podle článku III odst. 1 nebo Smlouvy o poskytnutí jednotlivé služby podle článku III odst. 2 těchto VSP nebo v souvislosti s takovou smlouvou, je právo ČR, kterým se řídí i tato smlouva.
  2. Tyto VSP nabývají účinnosti dnem 1. 9. 2014. Dnem nabytí účinnosti těchto VSP pozbývají účinnost VSP ze dne 1. 1. 2014. Těmito VSP se řídí práva a povinnosti vzniklé ode dne nabytí jejich účinnosti.

Pojištění pro případ úpadku

Cestovní kancelář Čedok a.s. je řádně pojištěna pro případ úpadku, a to v rozsahu a za podmínek stanovených zákonem zákonem č. 159/1999 Sb. a u pojišťovny, které bylo podle zvláštního předpisu uděleno povolení pro pojištění podle tohoto zákona. Protože se však zájezdový katalog připravuje v předstihu, před sjednáváním nového ročníku pojištění nebo může dojít i ke změně pojišťovny v průběhu obchodního roku, uvádíme podrobnosti o platném pojištění aktuálně na internetu (www.cedok.cz). Informace je rovněž k dispozici na všech provozovnách Čedoku i u obchodních zástupců Čedoku (autorizovaných prodejců) a v neposlední řadě klient v souladu se zákonem obdrží doklad o pojištění současně s cestovní smlouvou.

Máte dotaz? Napište nám!

Můžete i zavolat! 800 211 212

Proč cestovat s námi?

  • 1 Máme širokou a aktuální nabídku plaveb z celého světa.
  • 2 K dispozici jsou Vám naši zaměstnanci na více než 50 pobočkách, kteří Vám pomohou s výběrem plavby nebo Vám sestaví nabídku dle Vašich specifických požadavků.
  • 3 Je za námi více než 90 let zkušeností silné cestovní kanceláře.
  • 4 U nás si plavbu vybere opravdu každý, kdo hledá kvalitu, spolehlivost a chce zažít „jinou dovolenou“.

Newsletter

Chcete dostávat naše novinky mailem?

Objevte kouzlo cestování lodí

další články »
Nejkrásnější korálové útesy světa

Nejkrásnější korálové útesy světa

Fascinují už celá staletí a pro milovníky potápění jsou nikdy nekončícím zdrojem poznání oceánských hlubin. A které, že jsou tedy těmi nejvíce top na naší planetě? více »

14 věcí, které musíte zažít v Petrohradu

14 věcí, které musíte zažít v Petrohradu

Láká vás Rusko, ale nechce se vám tak úplně až do Moskvy nebo ještě dál? Stačí se sbalit a vydat se do Petrohradu. Jsme si jistí, že z něj budete nadšení! více »

Celebrity Edge: luxusní kolos posouvající hranice zábavy

Celebrity Edge: luxusní kolos posouvající hranice zábavy

Společnost Celebrity Cruises slibuje neuvěřitelné věci, a to od ubytování přes občerstvení až po téměř nekončící relaxaci. A kdy se svezou na lodi první cestující? více »

Co udělat pro svůj domov, než se vydáte na plavbu po moři

Co udělat pro svůj domov, než se vydáte na plavbu po moři

Chystáte se na plavbu po světových vodách, ale jste trochu bezradní v otázce přípravy svého bydlení na vaši absenci? Poradíme vám, co všechno udělat! více »